V tednu od 20. do 24. februarja se je na naši šoli odvijal Teden maternega jezika. Vsak dan v tednu so potekale drobne dejavnosti, ki naj bi pri otrocih in mladih zbudile zavest, da materinščina zares mora biti vrednota prav za vsakega izmed nas.
V ponedeljek smo v uvodnem nagovoru učenkam in učencem predstavili namen dogajanja v Tednu maternega jezika. V torek, 21. februarja, ki so ga leta 1999 razglasili za svetovni dan materinščine, so učiteljice razredne stopnje ter učiteljice slovenščine uro namenile spodbujanju zavesti o pomenu prvega jezika. Najmlajši so se poigrali z ugankami in tudi oblikovali svoje. Malce starejši učenci so raziskovali bogato zakladnico slovenskega izročila – pregovore, ki so jih na domiseln način upodobili. Učenci 6. razreda in zadnje triade pa so razmišljali o maternem jeziku in svojem odnosu od njega.
Zavest, da je treba materni jezik negovati in gojiti, smo razvijali v sredo, ko so temu del svoje ure namenili vsi učitelji. Z učenci so iskali domače sopomenke za izraze, ki smo jih prevzeli iz tujih jezikov in jih tako radi uporabljamo. Mlajši učenci pa so iskali ustreznice pogovornim izrazom in se ob tem prijetno zabavali.
»Ali ste vedeli?« kotički so v četrtek učencem na vsakem koraku v šoli ponujali zanimiva dejstva o slovenščini. Ugotovili so lahko, kako zelo slovenščina izstopa med drugimi jeziki, in tem ob začutili še več ponosa na svoj materni jezik.
S petkom se je Teden maternega jezika na Osnovni šoli Idrija iztekel. Učenci so si lahko ogledali vse izdelke, ki so nastali v prejšnjih dneh. Velika večina jih je za ogled dostopna na Youtube posnetku.
V bogatem tednu pa je dogodke na šoli spremljala tudi glasba. Vsako jutro so učenci prisluhnili glasbi – slovenski glasbi, ki dokazuje, kako lep in melodičen je naš materni jezik. Slišali smo zimzelene popevke, nežne otroške uspavanke pa tudi najnovejše rock skladbe.
Seveda pa nismo pozabili na učenke in učence, katerih materni jezik ni slovenščina. S svojimi sošolci in učitelji so se pogovarjali o svojih občutkih, ko lahko svoj prvi jezik uporabljajo samo doma.
Zares lepo je bilo, da so načrtovani dogodki v Tednu maternega jezika v tako velikem številu podprli učiteljice in učitelji. Da pa je bil teden lepa izkušnja za vse, gre zahvala učenkam in učencem, ki so s svojimi odzivi na dejavnosti, ki smo jih zasnovale učiteljice Ana Maria Kremžar Jerman, Tanja Andder in Tjaša Petkovšek, dokazali, da jim je mar za materinščino. Kdaj pa kdaj se moramo vsi skupaj ustaviti in pomisliti na vse tisto, kar nas oblikuje kot osebo in tudi kot narod. Materni jezik to zagotovo je.
Arne Kleindienst