Skoči na glavno vsebino

Da je raziskovanje res uspešna, kratkočasna in zanimiva metoda učenja, je spoznalo trideset učencev 8. in 9. razreda OŠ Idrija, ki se je začetku oktobra udeležilo že tradicionalnega raziskovalnega tabora v CŠOD Cerkno.
Glavni namen raziskovalnega tabora je učencem ponuditi širok spekter različnih dejavnosti, s katerimi nadgradimo klasičen pouk v učilnici. Učenci na zabaven, ustvarjalen in raziskovalen način poglabljajo in širijo znanje na vseh področjih. Na taboru se prepletajo razvedrilne, družabne, naravoslovno – tehnične, športne in umetniške delavnice. Hkrati pa učenci odkrivajo tudi nove interese, ki jih morda še ne poznajo in se veliko družijo.
Letošnje delavnice je izvajalo 8 strokovnih delavcev OŠ Idrija, trije zunanji sodelavci in zaposleni na CŠOD Cerkno.

Prvi dan so se učenci pri delavnici improvizacije skupaj z učiteljema iz CŠOD Rokom Ozebkom in Jako Sovdatom igrali pantomimo, pisali zabavne zgodbice, ki so jih nato pripovedovali eden drugemu in tekmovali kdo si je zapomnil čim več zapletenih dejstev.
Na delavnici prve pomoči jih je učitelj Peter Tončič naučil kako oskrbeti različne rane in ostale poškodbe. Učenci so spoznali tudi postopke oživljanja in delovanje avtomatskega defibrilatorja.
Učitelj Nejc Grošelj jih je popeljal v svet robotike in programiranja. Mladi raziskovalci so najprej sestavili svoje robote, nato pa so napisali program po katerem so se robotki gibali po željenih poteh.
Zvečer so se vsi skupaj odpravili še na obisk v Laufar komando, kjer so na zelo slikovit in pristen način spoznali tradicijo Laufarije in njihove kostume.

Torek je bil namenjen spoznavanju azijske kulture.
Gospa Lenka Tušar je učencem predstavila osnove kitajščine. Naučili so se pisanja pismenk, tvorjenja besed in izgovorjave različnih tonov.
Gospod Jernej Sever je učencem predstavil osnove meditacije in sprostitvenih tehnik, učitelj Matjaž Kerček pa jih je zvečer popeljal še na zanimivo potopisno pot po Indoneziji.
S pomočjo učitelja Matjaža Kerčka so ta dan spoznali še osnove fotografije in dobili veliko nasvetov za fotografiranje. Poskušali so posneti portret, fotografijo iz žabje perspektive in gibajočo se fotografijo.

Tretji dan so učenci obiskali glasbeno delavnico ‘Divje babe in divji dici’ pod mentorstvom učiteljice Elizabete Lampe, pri kateri so osvežili znanje o piščali iz Divjih bab, nato pa sestavili svojo koreografijo in glasbeno spremljavo na temo vsakdanjega življenja neandertalca.
Gospod Rok Šinkovec iz Koncerna Kolektor je za učence pripravil številne zanimive kemijske poskuse. Od zvarka, ki je dobil barvo med hitrim mešanjem, do silikonske skokice, pri izdelavi katere si moral ujeti pravi trenutek za gnetenje mase.
Kot pravi Idrijčani pa so se na kuharski delavnici skupaj z učiteljico Greto Vončina naučili izdelovati Idrijske žlikrofe in jih za večerjo tudi z užitkom pojedli. Da pa žlikrofi ne bi preveč obležali v želodcu, so se mladi udeleženci tabora po večerji odpravili na pohod, na katerem so nabrali veje, s katerimi so zakurili ognjišče.

Predzadnji dan so učenci skupaj z učiteljico Niko Kompara iz paradižnika izolirali DNA in si ga ogledali pod mikroskopom. Pri likovni delavnici pod mentorstvom učiteljice Irme Gnezda so iz gline izdelali šahovske figure. Z učiteljico Nejo Čopič Tončič pa so se pogovarjali o zelo aktualni in priljubljeni tematiki – medosebnih odnosih in krepitvi samopodobe.
Zadnji dan pa so bili možgančki že utrujeni od raziskovanja, zato sta sledi dve bolj športno – sprostitveni dejavnosti. Učenci so obiskali Terme Cerkno ter se preizkusili v orientaciji po Cerknem.

Vsem izvajalcem delavnic se organizatorke Barbara Carli, Maša Kenda in Anja Vencelj iskreno zahvaljujemo za sodelovanje in pripravo dejavnosti, ki močno presegajo vsakodnevni izobraževalni proces.

Največja zahvala pa gre Koncernu Kolektor. Le ta že vrsto let kaže zaupanje in pripravljenost za sodelovanje z našo šolo ter nam dodeli sredstva, s katerimi pripomore k kvalitetnejši izpeljavi raziskovalnega tabora.

 

Dostopnost